FŐVÁROSI LAKÁSPÁLYÁZATOK (szeptember)
2025. 09. 28.

III. kerület, Óbuda, Békásmegyer

A Budapest Főváros III. kerület Óbuda-Békásmegyer Önkormányzat Szociális, Egészségügyi és Lakásügyi Bizottsága (a továbbiakban: Bizottság) az Önkormányzat tulajdonában lévő alábbi lakások bérbeadására hirdet pályázatot.

A pályázat elérhető:

https://obuda.hu/palyazatok/palyazati-kiiras-az-uresen-allo-onkormanyzati-lakasok-felujitasi-kotelezettseggel-piaci-i-lakberfizetessel-a-lakossag-reszere-torteno-hasznositasara-10/

A pályázatra történő jelentkezéshez nyomtatványok 2025.09.12. napjától Budapest Főváros III. Kerület Óbuda-Békásmegyer Önkormányzat honlapjáról letölthetők (www.obuda.hu), továbbá az Ügyfélszolgálatokon átvehetők. A pályázati nyomtatványok beszerzése és a pályázaton való részvétel ingyenes.

A pályázati kiírás és a lakásokról készült műszaki leírások személyesen megtekinthetők az Ügyfélszolgálatokon és az Óbudai Vagyonkezelő Nonprofit Zrt. (a továbbiakban: Vagyonkezelő) központjában (1033 Budapest, Mozaik u. 7.) valamint a lakásokról készült fotókkal együtt elérhetők a www.obuda.hu oldalon és a Vagyonkezelő honlapján (www.ovzrt.hu).

pályázati nyomtatvány

munkáltatói igazolás és vállalkozói nyilatkozat

pontrendszer

Benyújtási határidő: 2025.09.29. 14 óra

Feltételek:

Budapest Főváros III. kerület, Óbuda-Békásmegyer Önkormányzat az önkormányzat tulajdonában lévő lakások bérbeadásának feltételeit a 60/2020. (XII.18.) rendeletében (a továbbiakban: Ölb.) szabályozza.

A pályázaton való részvétel általános szabályai:

A lakás bérbeadására vonatkozó pályázaton azon cselekvőképes személy vehet részt:

a) aki – valamint a vele együtt költöző személy – beköltözhető lakóingatlannal nem rendelkezik;

b) akinek a kérelem benyújtásának időpontjában nem áll fenn adó vagy adók módjára behajtható köztartozása; nincs ellene folyamatban lakbér vagy külön szolgáltatások díjának meg nem fizetése miatt bírósági, végrehajtási eljárás, és az önkormányzattal korábban kötött bármely szerződéséből eredő egyéb tartozása nincs,

c) aki a pályázat benyújtásának évében és az azt megelőző 5 évben nem költözött be önkényes módon az önkormányzat tulajdonában lévő lakásba,

d) a pályázó, vagy a vele együtt költöző személyek közül legalább egy fő legalább 6 havi munkaviszonyból, munkavégzésre irányuló egyéb jogviszonyból, nyugdíjszerű ellátásból vagy GYED-ből származó igazolt jövedelemmel rendelkezik,

e) a pályázó vagy két személy együttes pályázata esetén legalább az egyik pályázó Budapest III. kerületében lakcímmel rendelkezik, és életvitelszerűen a kerületben tartózkodik,

f) megfelel az e rendeletben meghatározott egyéb feltételeknek és nem áll fenn vele szemben az e rendeletben meghatározott valamely kizáró ok.

A felújítási pályázaton való részvétel további feltétele, hogy a fenti feltételeknek megfelelő pályázó

a) a lakás rendeltetésszerű használatra való alkalmassá tételére, felújítására, komfortfokozatának emelésére vállal kötelezettséget,

b) vállalja a bérleti szerződések közjegyzői okiratba foglalásának díját, valamint

c) vállalja, hogy a szerződés megkötésekor két havi bérleti díjnak megfelelő óvadékot fizet.

A felújítási pályázaton való részvétel esetén azon pályázó, aki jelenleg is kerületi önkormányzati lakás bérlője, vállalja továbbá

  1. jelenlegi bérleményének rendeltetésszerű használatra alkalmas állapotban, tisztán, kifestve történő leadására legkésőbb a 10 évre szóló bérleti szerződés megkötésének napjáig;

b) jelenlegi bérleményére vonatkozóan tartozás mentességét igazolja, valamint

c) az általa jelenleg használt önkormányzati lakás költségeinek megfizetésén túl a pályázattal elnyert lakás lakbére

és közüzemi költsége megfizetését a 180 napra szóló bérleti szerződés megkötését követően.

A pályázó csak olyan lakásra adhat be pályázatot, amelynek nagysága nem haladja meg méltányolható lakásigényének felső határát. Kérjük, az alapterületet és a szobaszámot is vegyék figyelembe a pályázat benyújtásakor:

1 személy esetén 1 lakószoba, de legfeljebb 40 m2,

2-3 személy esetén 2 lakószoba, de legfeljebb 60 m2,

4-5 személy esetén 3 lakószoba, de legfeljebb 90 m2,

5-nél több személy esetén minden további személy esetén a szobaszám felső határa egy lakóhelyiséggel nő.

A méltányolható lakásnagyság megállapítása szempontjából két félszoba egy lakószobának tekinthető.

A méltányolható lakásigény felső határánál a pályázón túlmenően csak a vele együttköltöző személyeket lehet figyelembe venni, azzal hogy amennyiben a pályázó vagy a vele együttköltöző családtag három hónapot meghaladó várandósságát igazolja, a születendő gyermeket a költözők számánál figyelembe kell venni.

A fenti feltételeken túl, érvényes pályázat akkor nyújtható be, ha a pályázó és a vele együttköltöző személyek jövedelme meghaladja a megpályázott lakásnak a Vagyonkezelőhöz fizetendő lakbér és a kapcsolódó külön szolgáltatások díjának (lakbér, közös költség, vízátalány, szemétszállítás) háromszorosát és az egy főre eső jövedelmük meghaladja a 75.000.-Ft-ot, amely jövedelemnek a „pályázaton való részvétel általános szabályai” d) pontjában felsorolt jövedelemtípusokból kell származnia.

A pályázat elbírálása során a jövedelemszámításnál a szociális igazgatásról és egyes szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvényben foglaltak az irányadóak.

A pályázati eljárás valamennyi résztvevője köteles jóhiszeműen eljárni, magatartása nem irányulhat a Bizottság megtévesztésére.

A pályázati eljárás hivatalos nyelve a magyar.

Felhívjuk a pályázó(k) figyelmét, hogy a pályázóval csak olyan személyek költözhetnek, és ezen ok miatt a pályázatban csak azon személyek tüntethetők fel, akiket a lakások és helyiségek bérletére, valamint az elidegenítésükre vonatkozó egyes szabályokról szóló 1993. évi LXXVIII. törvény alapján a leendő bérlő a Bérbeadó hozzájárulása nélkül is befogadhat (házastárs, gyermek, befogadott gyermekének gyermeke, szülő), továbbá a bérbeadó hozzájárulásával a bérlő bejegyzett élettársi kapcsolatok anyakönyvébe bejegyzett élettársa, vagy az Élettársi Nyilatkozatok Nyilvántartásba felvett élettársa,  a bérlő testvére, az élettárs szülői felügyelete alatt álló gyermeke, a bérlő élettársának a szülője, és a bérlő gyámsága vagy gondnoksága alatt álló személy.

Egy pályázó legfeljebb három lakásra nyújthat be érvényesen pályázatot, amelyet 1 pályázati adatlap kitöltésével tehet meg.

A pályázat benyújtásának módja és helye: 

a Polgármesteri Hivatal Ügyfélszolgálati Irodáiban (a továbbiakban: Ügyfélszolgálatok)

(1033 Budapest, Harrer Pál u. 2., és 1033 Budapest, Fő tér 2.).

Ügyfélkapuval rendelkező ügyfelek a https://epapir.gov.hu/ oldalon keresztül is benyújthatják pályázatukat.

Kérjük, a pályázat benyújtásakor adategyeztetés céljából a pályázók és az együttköltöző családtagok személyi azonosító okmányait (személyi igazolvány, lakcímkártya), vagy azok másolatát mutassák be!


V. kerület - Belváros-Lipótváros

Jelenleg nincs konkrétan meghirdetve lakáspályázat, de elérhető lakbértámogatás az Önkormányzat tulajdonában álló szociális alapon bérbe adott lakások bérlői számára.

Tájékoztató és kérelem


VI. kerület - Terézváros

Névjegyzékbe kerülés által lehet jelentkezni szociális alapú bérlakásra.


VII. kerület, Erzsébetváros

BÉRLAKÁS PÁLYÁZAT 2025. II.

Önkormányzati tulajdonú bérlakások rendeltetésszerű használatra alkalmassá tételi kötelezettséggel, piaci alapú bérleti díjjal, határozott időre történő bérbeadására

A pályázat elérhető:

https://erzsebetvaros.hu/page/berlakas-palyazat-2025-ii

A pályáztatási eljárással kapcsolatban a Kiíró Lakásgazdálkodási csoportjának munkatársainál lehet érdeklődni munkaidőben a +36 1 352 8655 telefonszámon, valamint e-mailben a lakas@evin.hu címen.

01-Bérlakás Pályázat 2025. II. - Kiírás

02-Bérlakás Pályázat 2025. II. - Pályázati adatlap

03-Bérlakás Pályázat 2025. II. - Munkáltatói igazolás nyomtatvány

04-Bérlakás Pályázat 2025. II. - E-Palyazat-Adatvedelmi-es-Adatkezelesi-Tajekoztato

05-Bérlakás Pályázat 2025. II. - Felújítási költségvetések

06-Bérlakás Pályázat 2025. II. - Alaprajzok

Benyújtási határidő: 2025. október 10. (péntek) 12:00 óra.

Feltételek:

Budapest Főváros VII. kerület Erzsébetváros Önkormányzata (a továbbiakban: Önkormányzat) megbízásából az EVIN Erzsébetvárosi Ingatlangazdálkodási Nonprofit Zrt. (a továbbiakban: Kiíró) pályázati eljárás keretében önkormányzati tulajdonban lévő lakásokat hirdet meg, rendeltetésszerű használatra alkalmassá tételi kötelezettség (felújítási kötelezettség) vállalásával piaci alapú bérleti díjjal történő bérbeadásra Budapest Főváros VII. kerület Erzsébetváros Önkormányzata Képviselő-testületének az önkormányzat tulajdonában álló lakások bérbeadásáról szóló 6/2025. (II.19.) önkormányzati rendelete (a továbbiakban: Rendelet) és a Pénzügyi és Kerületfejlesztési Bizottság 718/2025(IX.08). PKB határozata alapján. A pályázatok elbírálása az Önkormányzat Képviselő-testülete Pénzügyi és Kerületfejlesztési Bizottságának (továbbiakban: Döntéshozó) a hatásköre.

A bérbeadás időtartama:  1+10 év határozott időtartam, mely a bérlő kérelmére, előbérleti jog alapján további határozott időre meghosszabbítható.

Felújítási kötelezettség, bérleti díj 

A bérbeadó a nyertes pályázóval a rendeltetésszerű használatra alkalmassá tétel idejére (felújítás időtartamára),  maximum  12 hónapra  bérleti szerződést köt. A bérleti szerződés időtartama a pályázó írásbeli kérelme alapján maximum 3 hónappal meghosszabbítható, amennyiben a felújítási kötelezettségét a pályázó neki fel nem róható okból (pl. közműügyintézés elhúzódása, műszaki engedélyek hiánya) nem tudja határidőben teljesíteni. A felújítás időtartamára a nyertes pályázó a lakásbérleti díj 50%-ával megegyező összegű bérleti díjat, a külön szolgáltatások díját és a közüzemi díjakat köteles megfizetni. A felújítási munkák elvégzése alatt a lakásban életvitelszerűen tartózkodni nem lehet! Amennyiben a bérlő az esetlegesen meghosszabbított határidőben a felújítási kötelezettségének nem tesz eleget, a bérleti szerződés megszűnik, vele újabb szerződés nem köthető és a bérbeadó a lakás kiürítése iránt intézkedik, elszámolási kötelezettség csak a számlával igazolt költségek alapján állhat fenn. A nyertes pályázó a jogcím nélküli használat kezdetétől köteles a bérbeadó részére a lakbérrel egyező mértékű használati díjat fizetni. A jogcím nélküli használat kezdő időpontjától számított három hónap elteltével a bérbeadó jogosult a használati díj mértékét további egyszeres összegével felemelni.

A bérbeadó a pályázatban meghirdetett lakásokat rendeltetésszerű használatra alkalmatlan állapotban adja át azzal, hogy a felújítási kötelezettség a nyertes pályázót terheli. A teljes összegű bérleti díj fizetési kötelezettség a lakás rendeltetésszerű állapotának helyreállítását követően, 10 év határozott időtartamra megkötött lakásbérleti szerződés alapján áll be. A felújítás ideje alatt a kivitelezés folyamatát a bérbeadó ellenőrizheti.

Valamennyi lakás felújításánál kötelezően elvégzendő  főbb munkanemek:  meglévő közüzemi órák hitelesítése, újak beépítéserégiek szükség szerinti cseréje, elektromos/víz-szennyvíz/fűtésrendszer felújítása, szükség szerinti cseréje, nyílászárók javítása, szükség szerinti cseréje, burkolatok cseréje, falfelületek vakolat javítása, festése, mázolása. Az elektromos rendszerről érintésvédelmi jegyzőkönyv, a műszaki berendezésekről (fűtő berendezés, melegvíz szolgáltatáshoz kapcsolódó berendezés) műszaki dokumentáció (garancia stb.) megléte szükséges. A felújítás elvégzését a Kiíró Műszaki Igazgatósága ellenőrzi.

Az alacsony komfortfokozatú lakások felújításánál kötelezően elvégzendő feladatok a komfortfokozat emeléshez: fürdőszoba vagy WC teljeskörű kialakítása, a vizes blokk aljzatának és csempézett falának a vízszigetelése. Az épített zuhanyzó nem engedélyezett, zuhanytálca, illetve zuhanykabin kialakítása szükséges! fűtésrendszer felújítása alatt a fűtőberendezések cseréjét kell érteni. A nyílászárók felújításának vagy cseréjének esetén kötelező az előzetes egyeztetés a társasház közös képviselőjével és a Kiíró Műszaki Igazgatóságával.

A nyertes pályázó a bérleti szerződés keretében kötelezően átvállalt, az adott épület homlokzatát érintő bármilyen munkálatok elvégzése előtt – különösen klíma felszerelése esetén – köteles egyeztetni a Társasház közös képviseletével, és annak eredményét köteles írásos dokumentum formájában a Kiíró rendelkezésére bocsátani. A felújítás során beépítésre kerülő berendezések, anyagok a lakás tartozékát képezik.

A felújítás elvégzését követően a bérlő amennyiben a nyertes pályázati anyagában a  számlával igazolt  költségeinek megtérítését kéri (bérbeszámítás), a hatályos önkormányzati rendeletben meghatározott piaci (bruttó) bérleti díj 50%-át köteles megfizetni. A bérbeszámítás alapját képező összeg nem lehet magasabb, mint a jelen pályázati felhívásban a Kiíró által az adott lakásra meghatározott nettó felújítási költség összege. A bérbeszámítás leteltét követően a mindenkori hatályos önkormányzati rendeletben megállapított bérleti díj teljes összege fizetendő.

A határozott idejű szerződés az előbérleti jog alapján további határozott időre meghosszabbítható, amennyiben a bérlőnek nincs az önkormányzat és a közműszolgáltatók felé tartozása, kivéve, ha a közüzemi szolgáltatókkal a tartozás rendezésére részletfizetési megállapodást kötött, és a lakásbérleti szerződésből származó – különösen a lakás fenntartására, karbantartására, az együttélés követelményeinek és a házirend szabályainak megtartására vonatkozó – kötelezettségeit teljesítette.

Érvényesen pályázhat (amennyiben a pályázaton együttesen pályázók - házastársak vagy élettársak - vesznek részt, elegendő, ha közülük az egyik személy)  az, aki – a pályázatok benyújtásának határidejét megelőzően – 30. életévét nem töltötte be és VII. kerületi lakcímmel rendelkezik, vagy 30. életévét betöltötte és legalább 1 éve VII. kerületi lakcímmel, vagy Erzsébetváros Önkormányzatánál, vagy önkormányzat szervezeténél/intézményénél, vagy önkormányzati fenntartásban vagy tulajdonban lévő gazdasági társaságánál legalább 1 éve folyamatos munkaviszonnyalmunkavégzésre irányuló jogviszonnyal (pl.: megbízási jogviszony) rendelkező cselekvőképes nagykorú, természetes személy, aki a pályázatot az erre rendszeresített internetes felületen (Digitális pályázati adatlap) kitöltve, vagy papír alapon a „Pályázati adatlap”-ot kitöltve a szükséges mellékletekkel együtt a megadott határidőig nyújtja be, és az alábbi feltételeknek megfelel:

1.    A Pályázó az alábbi lakásfenntartási képességgel rendelkezik, melynek mértéke:

1 fő esetében                    minimum         nettó    171 000,- Ft/hó/fő

2 fő esetében                    minimum         nettó    156 750,- Ft/hó/fő

3 fő esetében                   minimum         nettó    142 500,- Ft/hó/fő

4 fő esetében                    minimum         nettó    128 250,- Ft/hó/fő

4 + fő esetében                 minimum         nettó    114 000,- Ft/hó/fő összegű jövedelem.

A lakásfenntartási képesség vizsgálatánál a ténylegesen együtt költöző létszám vehető figyelembe. Együtt költöző lehet a pályázó egyenesági hozzátartozója, ideértve gyermeke (vérszerinti, örökbefogadott, mostoha és nevelt), szülője (vérszerinti, örökbefogadó, mostoha és nevelő); jogerős bírósági ítélettel a pályázó gondnoksága alá helyezett személy, a pályázó gyámsága alatt álló személy és a pályázó - orvosi igazolással igazoltan - gondozásra szoruló közeli hozzátartozója. Házastársak és élettársak kizárólag közösen nyújthatnak be pályázatot! A közösen pályázók részére nyertes pályázat esetén, a lakás bérlőtársi jogviszonyban kerül bérbeadásra. A pályázat szempontjából élettársaknak minősülnek azok, akik közjegyzői okiratba foglalt nyilatkozatukkal vagy közjegyző által kiállított tanúsítvánnyal igazolják az élettársi kapcsolat fennállását, vagy bejegyzett élettársaknak minősülnek és ezt anyakönyvi okirattal igazolják.

A lakásfenntartási képesség (az egy főre eső jövedelem) igazolása az alábbi okiratok csatolásával érvényes:

a) a pályázó és a vele együtt költöző, jövedelemmel rendelkező személyek munkáltatói jövedelemigazolása (munkaviszony vagy más munkavégzésre irányuló jogviszony esetén) a Kiíró által készített formanyomtatványon (I. számú melléklet) kitöltött, 30 napnál nem régebbi, eredeti munkáltatói igazolás, mely tartalmazza a munkába lépés napját, a munkaviszony határozott vagy határozatlan idejét, 3 havi (2025. június, 2025. július, 2025. augusztus hónapról) nettó jövedelmet.

Magyarországi munkaviszony vagy más foglalkoztatási jogviszony esetén a  T1041 nyomtatvány (Bejelentő és változásbejelentő adatlap a munkáltató vagy a kifizető által foglalkoztatott biztosítottak adatairól) másolata vagy ezzel egyenértékű igazolás csatolása szükséges!

Jövedelemnek minősül:

-        a belföldi, vagy külföldi munkaviszonyból, munkavégzésre irányuló egyéb jogviszonyból származó bevétel,

-        nyugdíjból, vagy nyugdíjszerű rendszeres szociális ellátásból származó bevétel,

-        társadalombiztosítási, szociális, gyermekvédelmi és egyéb támogatásból származó bevétel, kivéve a nem saját jogon járó családi pótlékot,

-        egyéni vállalkozó járulékalapként figyelembe vehető, bejelentett jövedelme,

-        gyerektartásdíjból, tartásdíjból származó jövedelem,

-        továbbá az egyéb, személyi jövedelemadó fizetési kötelezettséggel terhelt jövedelem levonásokkal csökkentett, nettó összege.

Az egy főre eső jövedelem vizsgálatához a pályázónak hitelt érdemlően igazolnia kell az egy főre eső havi nettó jövedelmet a 2025. június, 2025. július, 2025. augusztus hónapról (családtámogatások esetében csak a folyósító szerv által kiállított hatósági bizonyítvány, államkincstár által kiállított igazolás, vállalkozó esetén előző évi NAV igazolás és a - regisztrált, nyilvántartási számmal rendelkező - könyvelő által készített számítás a havi nettó jövedelem igazolására -, nyugdíjfolyósító által kiállított éves elszámoló igazolás fogadható el). Más dokumentum: munkaszerződés, pénzintézeti számlakivonat jövedelemigazolásként nem fogadható el!

 b) Külföldi munkáltató által kiállított jövedelemigazolás csak abban az esetben fogadható el, amennyiben:

1.         a jövedelmigazolás a 2025. június, 2025. július, 2025. augusztus havi jövedelemről (nettó és bruttó bontásban) tartalmazza a munkavállaló Pályázó havi jövedelmét forintban, külföldi pénznemben történő kifizetésnél a kiállítás napján hivatalos napi középárfolyamú váltással. Amennyiben a házastárs, élettárs, egyéb együtt lakó és költöző nagykorú személy is külföldi munkáltatónál dolgozik, a jövedelemigazolás formai és tartalmi elemei rá is vonatkoznak.

2.         a jövedelmigazolás mellékleteként a külföldi munkáltató – érvényes adószámot tartalmazó – cégkivonata, továbbá a munkáltató aláírási címpéldánya csatolásra kerül, valamint

3.         az idegen nyelven kiállított b) 1. és b) 2. pont szerinti iratok hiteles fordítása benyújtásra kerül.

Amennyiben a külföldi munkáltató nem azonosítható be, úgy a benyújtott pályázat érvénytelennek minősül!

c) nyugdíj és nyugdíjszerű rendszeres szociális ellátások esetén az ennek összegét megállapító éves összesítő másolata,

d) társadalombiztosítási, szociális, gyermekvédelmi és egyéb támogatások, ellátások esetén az erre vonatkozó határozat másolata vagy eredeti igazolás (pl. fogyatékossági támogatás),

e) egyéni vállalkozó esetében 30 napnál nem régebbi – adótartozásról szóló információt nem tartalmazó – NAV jövedelemigazolás és - regisztrált, nyilvántartási számmal rendelkező - könyvelő által készített számítás a havi nettó jövedelem igazolására, lezárt adóévvel nem rendelkező egyéni vállalkozó esetén tételes, részletes adófolyószámla kivonat és a könyvelő által, 2025. június, 2025. július, 2025. augusztus hónapok vonatkozásában kiállított nettó jövedelem igazolásvalamint a helyi adók vonatkozásában önkormányzati (VII. kerületi) igazolás,

f) egyéb jövedelem esetén az ezt hitelt érdemlően igazoló okiratok.

2.    A Pályázó az ajánlati díj összegét határidőben megfizette és az ezt igazoló bizonylatot a pályázathoz feltöltötte, illetve csatolta.

3.    A Pályázó (amennyiben a pályázaton együttesen pályázók - házastársak vagy élettársak - vesznek részt, elegendő, ha közülük az egyik személy) – a pályázatok benyújtásának határidejét megelőzően – 30. életévét nem töltötte be és VII. kerületi lakcímmel rendelkezik, vagy 30. életévét betöltötte és legalább 1 éve a VII. kerületben bejelentett állandó lakcímmel, vagy bejelentett tartózkodási hellyel rendelkezik és ennek igazolására a pályázat beadási határidejét megelőző 30 napnál nem régebbi, hatósági bizonyítványt feltöltötte, illetve csatolta. Továbbá szükséges a Pályázóval együtt költöző személyek lakcímét, tartózkodási helyét igazoló hatósági bizonyítvány(ok) beszerzése és feltöltése, illetve csatolása a pályázathoz (Kormányablak igazolása).

A Pályázó  Erzsébetváros Önkormányzatánál, vagy annak szervezeténél/intézményénél, illetve annak fenntartásban vagy tulajdonában lévő gazdasági társaságánál legalább 1 éve folyamatos munkaviszonnyal, munkavégzésre irányuló jogviszonnyal (pl.: megbízási jogviszony) rendelkezik.

4.    Pályázó, vagy vele együtt költöző házastársa vagy élettársa nevén lévő pénzintézeti számlán rendelkezik a nettó felújítási költség 40%-ával, és az erről szóló pénzintézeti igazolást a pályázathoz mellékletként feltöltötte vagy csatolta (más hozzátartozó - szülő, testvér, gyermek -, illetve más együtt költöző - gondnokolt, gyámolt, gondozott - nevén lévő igazolás, továbbá bemutatóra szóló kötvény, letéti jegy, ügyvédi, közjegyzői letét nem fogadható el!). Két lakás pályázata esetén a magasabb nettó felújítási költség 40%-át kell igazolni!

5.    A Pályázó nyilatkozata arra vonatkozóan, hogy amennyiben jelenleg VII. kerületi önkormányzati tulajdonú lakás bérleti jogával rendelkezik, bérleményének bérleti jogáról a pályázat elnyerése esetén, a bérleti szerződés megkötésekor az Önkormányzat javára, feltétlenül és visszavonhatatlanul, térítési igény nélkül lemond.

6.    A Pályázó nyilatkozata, hogy a pályázat elnyerése esetén vállalja a jelenlegi VII. kerületi önkormányzati bérlakása kiürített, tiszta, és tartozásmentes állapotban történő leadását. A Pályázó köteles a szerződéskötést követő 60 napon belül a jelenlegi bérleményét a bérbeadó részére leadni. A leadandó lakásban nem maradhat vissza bejelentett személy. A Pályázónak igazolnia szükséges, hogy a VII. kerületi Önkormányzattal szemben fennálló bérleti díj, külön szolgáltatási díj tartozása nincs, valamint a közüzemi szolgáltatásokkal kapcsolatos fizetési kötelezettségének is eleget tett (nullás igazolások bemutatása szerződéskötéskor).

7.    A Pályázó nyilatkozata, hogy a lakás műszaki állapotáról helyszíni megtekintés alkalmával tudomást szerzett.

A pályázat benyújtásának módja és helye

 a kiírásban rögzítettek szerint, előzetes regisztrálás után, az online felületen, elektronikus formában, vagy papír alapon a Kiíró ügyfélszolgálatán (1072 Budapest, VII. Klauzál tér 11. szám Vásárcsarnok, galéria szint), annak nyitvatartási idejében zárt borítékban. Papíralapú pályázat beadása esetén a borítékon kérjük feltüntetni „Bérlakás pályázat 2025. II.” megjelölést!

A pályázat benyújtásához szükséges elektronikus pályázati felület az Önkormányzat – www.erzsebetvaros.hu – és a Kiíró – www.evin.hu – honlapján közzétett linken érhető el. A papíralapú pályázat benyújtásához a „Pályázati adatlap” letölthető a Kiíró – www.evin.hu – honlapjáról vagy személyesen átvehető a Kiíró ügyfélszolgálatán, ügyfélfogadási időben.

Az online felületen beadott pályázat akkor tekinthető befogadottnak, ha a Pályázó a pályázat benyújtásáról a pályázati adatlapon megadott e-mail címére az egyedi visszaigazoló kódot (több lakás megpályázása esetén kódokat) megkapta. A papíralapú pályázat esetén a zárt – „Bérlakás pályázat 2025. II.” megjelöléssel ellátott – borítékban beadott pályázat benyújtásáról az ügyfélszolgálaton átvételi elismervény kerül kiállításra. Kérjük fordítsanak kiemelt figyelmet a pályázati adatlapon megadott kapcsolattartási adatok (telefonszám, e-mail cím és postai kézbesítési cím / értesítési cím) helyességére, a téves adatközlés a beadott pályázat érvénytelenségét eredményezheti!

A benyújtott pályázat nem módosítható.


IX. kerület - Ferencváros

A lakáskérelem, valamint az ehhez kapcsolódó vagyon- és jövedelemnyilatkozat elérhető itt.


X. kerület, Kőbánya

Helyreállítási kötelezettséggel bérbeadandó lakások

A pályázat elérhető:

https://www.kobanya.hu/?module=news&action=show&nid=206711

A részvétel feltételeit tartalmazó tájékoztató és a lakások helyreállítását vállaló nyilatkozat beszerezhető a Kőbányai Polgármesteri Hivatal Ügyfélközpontjában (1102 Budapest, Állomás u. 26., a továbbiakban: Ügyfélközpont), vagy letölthető a kapcsolódó dokumentumoknál.

A lakások állapotáról szóló műszaki leírás megvásárolható az Ügyfélközpontban, illetve elektronikus úton kérhető. A lakás helyreállításának a vállalásáról szóló nyilatkozat, a felújítási költség rendelkezésre állásának az igazolása, illetve a jelenleg is a Kőbányai Önkormányzat tulajdonában álló lakásban bérleti jogviszonnyal rendelkező bérlők részéről a kérelem nyomtatvány és mellékletei 2025. szeptember 24-én 8.00-16.00 óráig, szeptember 25-én 8.00-15.30 óráig, szeptember 29-én 8.00-17.30 óráig, szeptember 30-án 8.00-15.30 óráig, október 1-jén 8.00-16.00 óráig és október 2-án 8.00-15.30 óráig személyesen nyújthatók be az Ügyfélközpontban. Amennyiben a kérelmező nem rendelkezik 2025. szeptember 22-e előtt benyújtott vagy egy éven belül nyilvántartásba vett lakáskérelemmel, a meghirdetett lakásokra történő jelentkezése érvénytelen.

Kapcsolódó dokumentumok:

Benyújtási határidő: 2025. október 2-án 8.00-15.30 óráig

Feltételek:

Budapest Főváros X. kerület Kőbányai Önkormányzat Képviselő-testületének Közjóléti Bizottsága a lakásokról és a nem lakás céljára szolgáló helyiségekről szóló 32/2012. (IX. 24.) önkormányzati rendelet alapján üresen álló önkormányzati lakásait kívánja helyreállítási kötelezettséggel bérbe adni.

A pályázat benyújtásának módja és helye: 

Önkormányzat tulajdonában álló lakásban bérleti jogviszonnyal rendelkező bérlők részéről a kérelem nyomtatvány és mellékletei 2025. szeptember 24-én 8.00-16.00 óráig, szeptember 25-én 8.00-15.30 óráig, szeptember 29-én 8.00-17.30 óráig, szeptember 30-án 8.00-15.30 óráig, október 1-jén 8.00-16.00 óráig és október 2-án 8.00-15.30 óráig személyesen nyújthatók be az Ügyfélközpontban. Amennyiben a kérelmező nem rendelkezik 2025. szeptember 22-e előtt benyújtott vagy egy éven belül nyilvántartásba vett lakáskérelemmel, a meghirdetett lakásokra történő jelentkezése érvénytelen.


XI. kerület - Újbuda

Pályázati felhívás lakáscélú kamatmentes önkormányzati kölcsön nyújtására

Pályázni lakás építésére, vásárlására, továbbá az országos településrendezési és az építési követelményekről szóló 253/1997. (XII. 20.) Korm. rendelet 1. számú melléklete szerinti lakásfelújítás, átalakítás, bővítés, összenyitás, korszerűsítés céljára továbbá mozgáskorlátozott személy részére akadálymentes lakás kialakítására, felújítására, az akadálymentesítés többletköltségeire lehet.

A pályázaton elnyerhető kölcsön összege legalább 50 000 Ft, legfeljebb 1 000 000 Ft.

Pályázhatnak:

Kizárólag XI. kerületi ingatlant érintően, elsősorban a XI. kerületben lakcímmel rendelkező személy, vagy az Önkormányzat illetékességi területén működő állami fenntartású köznevelési intézmény munkavállalója jogosult.
A pályázat akkor támogatható, ha

a) család esetében a lakásba együtt költöző, vagy a támogatással érintett lakásban együtt lakó családtagok egy főre jutó havi nettó jövedelme nem haladja meg a minimálbér százötven százalékát (436.200 Ft-ot),

b) egyedül élő pályázó esetében a havi nettó jövedelem nem haladja meg a minimálbér kettőszázhúsz százalékát (639.760 Ft-ot).

Benyújtási határidő: 2025. szeptember 30.

A benyújtott pályázatok a benyújtási határidő lejártát követő harminc napon belül kerülnek elbírálásra.

A pályázat benyújtásának módja és helye:

a) elektronikus úton a SZÜF (Személyre Szabott Ügyintézési Felület) felületen keresztül, vagy a https://epapir.gov.hu/ felületen keresztül, ügyfélkapus azonosítással,
b) postai úton (1518 Budapest, Postafiók: 10)
c) személyesen az Önkormányzat szociális ügyfélszolgálatán (Zsombolyai utca 4. földszint) nyújtható be, hétfőtől-csütörtökig 8.00-16.00 óráig, csak a +36 1 3723 434 telefonszámon előre egyeztetett időpontban.

Információt nyújt:

Tokainé Babolcsai Piroska, szociális ügyintéző telefonszám: +36 1 3723 434
e-mail cím: babolcsai.piroska@ujbuda.hu


XII. kerület - Hegyvidék

Önkormányzati bérlakások bérbevételére irányuló kérelmet lehet benyújtani az Önkormányzathoz. A kérelmező írásban, az ügyfélszolgálati irodán, vagy postai úton juttathatja el az önkormányzathoz a bérlakás iránti kérelmét, melyet önkormányzati rendelet alapján rangsorolnak.

Jelenleg pályázat nincs meghirdetve, de az alábbi oldalon leírtak szerint lehet jelentkezni lakásbérletre.

https://hegyvidek.hu/ugyintezes/lakas-ingatlan/onkormanyzati-tulajdonu-lakas-berbeadasa


XIII. kerület

Általános lakáspályázat 2025. szeptember

A pályázat elérhető:

https://kozszolgaltato.bp13.hu/tevekenysegeink/palyazatok/altalanos-lakaspalyazat-2025-szeptember/

Budapest Főváros XIII. Kerületi Önkormányzat pályázatot hirdet az önkormányzat tulajdonát képező lakások bérleti jogának elnyerésére.

A megpályázható lakások adatait és a megtekintési időpontokat az 1. számú melléklet tartalmazza. A pályázat nyelve magyar.

A „B” jelű lakásokra azok pályázhatnak, akik a XIII. Kerületi Önkormányzat tulajdonában álló bármilyen komfortfokozatú (összkomfort / komfort / félkomfort / komfort nélküli / szükséglakás) lakás bérleti jogával rendelkeznek, melyről a pályázat elnyerése esetén az Önkormányzat javára térítés nélkül lemondanak.

A „C” jelű lakásokra azok a természetes személyek is pályázhatnak, akik nem rendelkeznek a XIII. Kerületi Önkormányzat tulajdonában álló lakás bérleti jogával.

A „D” jelű lakásokra kizárólag azok a 35. életévüket be nem töltött fiatalok nyújthatnak be pályázatot, akik a XIII. Kerületi Önkormányzat tulajdonában álló lakás bérleti jogával még nem rendelkeznek.

A sorszámozott pályázati dokumentáció térítés ellenében szerezhető be a XIII. Kerületi Közszolgáltató Nonprofit Zrt Központi Ügyfélszolgálatain. A térítési díja bruttó 3.000 Ft.

A pályázat keretében meghirdetett lakások

A pályázat részletes feltételei

Adatkezelési tájékoztató

Lechner Tudásközpont elérhetősége

Benyújtási határidő: 2025. október 20. 16.00 óráig

Feltételek:

A pályázaton részt vehet azon cselekvőképes természetes személy:

  1. aki a pályázat kiírásának napján betöltötte a 18. életévét (vagy házasságkötés útján nagykorúvá vált),
  2. aki vállalja a 30 napnál nem régebbi Hatósági erkölcsi bizonyítvány benyújtását pályázóra és a vele együtt költöző, 16. életévét betöltött családtagokra vonatkozóan. A Hatósági erkölcsi bizonyítvány igénylése illetékmentes évente maximum négy alkalommal. Az illetékmentesség vonatkozik az elektronikus és személyes ügyintézésre is. A Hatósági Erkölcsi Bizonyítvány online igényelhető az ügyfélkapu pluszon keresztül, illetve DÁP mobilalkalmazással vagy a Belügyminisztérium mobilapplikációján keresztül. A postai úton igényelt Hatósági erkölcsi bizonyítvány illetékmentes, azonban az igényléshez szükséges kérőlap díja 200 Ft/db. A kitöltött kérőlapot ajánlott küldeményként kell megküldeni a Belügyminisztérium Bűnügyi Nyilvántartó Hatóság 1475 Budapest, Pf.: 172. címre. A Hatósági erkölcsi bizonyítvány iránti kérelmet személyesen a bűnügyi nyilvántartó szerv (BM) által működtetett ügyfélszolgálaton lehet benyújtani. Az ügyfélszolgálat címe: 1097 Budapest, Vaskapu utca 30/A. Az ügyintézéshez kötelező az előzetes időpontfoglalás, melyet a Kormányzati Ügyfélvonal 1818-as, éjjel-nappal hívható telefonszámán tehet meg.
  3. aki vállalja, hogy a bérleti szerződésben meghatározott lakbért és külön szolgáltatások díját a lakásbérlet teljes időtartama alatt megfizeti,
  4. aki a pályázat kiírásának napján legalább 5 éve, a XIII. kerületi Önkormányzat tulajdonában álló bérlakás leadása esetén legalább 3 éve létesített állandó lakóhelyet a XIII. kerület közigazgatási területén és életvitelszerűen a XIII. kerületben él. E jogszabályi feltétel alól mentesül az a pályázó, aki az Önkormányzat XIII. kerületen kívül található lakásának felajánlásával pályázik, amennyiben legalább 3 éve létesített állandó lakóhelyet az Önkormányzat tulajdonában lévő lakásban vagy e lakcímlétesítés és a XIII. kerületi lakhatás együttesen eléri a 3 évet, és az életvitelszerű lakhatás feltételei minden esetben igazoltak (a pályázó életvitelszerű lakhatási körülményeit a Megbízott jogosult a pályázatban bejelentett állandó lakóhelyen ellenőrizni). A „XIII. kerületi lakcím nélküli” lakcímkártya nem felel meg a fenti kitételnek. A pályázónak a XIII. kerületi állandó lakcím időtartamával a pályázat kiírásának napján rendelkeznie kell.
  5. aki vállalja, hogy a bérleti jog elnyerése esetén közjegyzői okiratban foglalt olyan nyilatkozatot tesz, amelyben a nyilatkozatot tevő arra vállal kötelezettséget, hogy a bérleti szerződés bármely okból történő megszűnése esetén a lakásból önként, a bérbeadó erre vonatkozó kifejezett felszólítására, a felszólításban meghatározott konkrét határidőn belül– valamennyi vele együtt lakó személlyel együtt – kiköltözik a lakásból, az ingóságait eltávolítja és a lakást a bérbeadó megbízottjának birtokába adja, továbbá viseli a közjegyzői okirat díját.  A közjegyzői okirat várható díja: 50.000-52.000 Ft (a díj tájékoztató jellegű). 

A lakásigény mértéke

 A 20/2020. (V. 28.) önkormányzati rendelet 19. §-a alapján a lakásokat – komfortfokozattól függetlenül – a szobaszám és a költöző személyek figyelembevételével az alábbiak szerint lehet bérbe adni:

 1 szobás lakás1-3 személy
1 + félszobás lakás 1-5 személy
2 szobás lakás2-6 személy

 A megpályázható lakásokban egy eb vagy macska – és azok valamelyikének egyszeri szaporulata a szaporulat három hónapos koráig – tartható.

 A bérleti jogviszony időtartama

Lakásleadás feltételével meghirdetett pályázat nyertese legfeljebb öt évre szóló határozott bérleti jogot szerez. E szabály alkalmazandó abban az esetben is, ha a pályázat nyertese a leadott lakásra határozatlan idejű bérleti joggal rendelkezett.

A lakásleadás nélkül megpályázható lakás határozott időre, egy évre adható bérbe. A szerződéses feltételek teljesítése esetén – a bérlő kérelmére – a bérleti szerződés további négy évvel meghosszabbítható.

A pályázóval együtt költöző személyek köre

A pályázóval csak olyan személyek költözhetnek, akiket a Lakástörvény alapján a leendő bérlő a Bérbeadó hozzájárulása nélkül is befogadhat (házastárs, gyermek, befogadott gyermekének gyermeke, szülő), továbbá a bérbeadó hozzájárulásával nagyszülő, unoka, testvér, élettárs, házastárs/élettárs gyermeke és kiskorú unokája, gyermeke házastársa vagy élettársa és annak kiskorú gyermeke, valamint gyámhatósági határozattal igazolható gondozottja, gondnoka, vagy tartási szerződés szerinti eltartója.

Szerződéses biztosíték

A lakásokra a 20/2020. (V. 28.) önkormányzati rendelet 23. § (1) bekezdése alapján óvadékot kell fizetni.

Költségalapú bérbeadás esetén az óvadék mértéke a lakás bruttó lakbérének 2 havi összege.

Piaci alapú bérbeadás esetén az óvadék mértéke a lakás bruttó lakbérének 3 havi összege.

 A pályázat további feltételei

 A pályázat további feltételeit és a részletes tudnivalókat a letölthető dokumentumok között megtalálják.

A pályázat benyújtásának módja és helye: 

- elektronikusan megküldve, az alábbi e-mail címre: lakaspalyazat@kozszolgaltato.bp13.hu (a tárgyba kérjük, hogy írják be: lakáspályázat). Az elektronikus úton történő benyújtás esetén a pályázat minden oldalát, valamint a kötelezően csatolandó mellékleteket olvasható méretben beszkennelve kérünk megküldeni, lehetőség szerint egy pdf fájlban. 

- postai úton a XIII. Kerületi Közszolgáltató Nonprofit Zártkörűen Működő Részvénytársaság Lakásgazdálkodási Csoportjának címezve (1131 Budapest, Béke utca 65.). Postai úton történő beadás esetén a határidő megtartottnak akkor tekinthető, ha a küldemény legkésőbb a pályázati határidő lejáratának napján igazoltan átvételre kerül. Postai feladás esetén a pályázókat terheli annak bizonyítása, hogy a küldemény a címzetthez határidőben megérkezett. 

- személyesen a XIII. Kerületi Közszolgáltató Nonprofit Zrt. ügyfélszolgálatain lehet benyújtani a pályázatot (1131 Budapest, Béke utca 65. és Lehel Csarnok Galéria szint I. emelet, 1134 Budapest, Váci út 9-15.). 

A pályázati eljárás során a kiíró Önkormányzat vagy megbízottja, a XIII. Kerületi Közszolgáltató Nonprofit Zrt. hiánypótlási felhívást nem bocsát ki, azonban a pályázóknak lehetősége van a pályázati határidő lejáratáig – a kiíró vagy megbízottja külön felhívása nélkül - a hiányt pótolni.


XVII. kerület - Rákosmente

Lakás bérbeadása rendkívüli élethelyzetre tekintettel

Lakás bérbeadása szolgálati jelleggel


XXIII. kerület - Soroksár

Lakásfenntartási települési támogatás

A lakásfenntartási települési támogatás a szociálisan rászorult személyeknek az általuk lakott lakás fenntartásával kapcsolatos díjához nyújtott rendszeres pénzbeli ellátás.

A támogatásra jogosult az a kérelmező, akinek a háztartásában az egy főre jutó jövedelem nem haladja meg a szociális vetítési alap összegének 550 %-át 156.750 Ft-ot és a kérelmező és családtagjai Szt. 4. § (1) b) pont szerinti vagyonnal nem rendelkeznek, valamint az Önkormányzat közigazgatási területén lakcímmel legalább 2 éve rendelkezik és ott életvitelszerűen tartózkodik.

A támogatás ugyanazon lakás vonatkozásában csak egy jogosult kérelmező részére állapítható meg.

A támogatás mértéke havi 15.000 forint.


Fővárosi Önkormányzat

Rászoruló személyek rendkívüli települési támogatása

Budapesten tartózkodó rászoruló személyek, akik bejelentett lakóhellyel nem rendelkeznek, vagy bejelentett lakóhelyük a főváros területén lévő hajléktalanszállás és akik éjszakáikat a főváros közterületein, vagy a főváros területén lévő nem lakás céljára szolgáló helyiségben, vagy a főváros területén lévő hajléktalanszálláson töltik.

Fenti helyzetet a budapesti hajléktalanszálló, vagy a Budapesten bejegyzett utcai gondozó szolgálat által kiállított 30 napnál nem régebbi igazolásával kell alátámasztani.

Ez a gyűjtés csak az adott hónap egy adott napján a kerületi önkormányzatok honlapjain megtalálható pályázatokat tartalmazza, és csak az alapvető pályázati feltételeket tüntetjük fel. 

Kérjük, minden esetben olvassa el a teljes pályázati kiírást és kapcsolódó dokumentumokat!